یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۱:۵۰

کمبود افسران متخصص چالش جدی شناورهای حمل گاز

باشگاه خبری فراساحل: علی رغم بهبود در بازارهای حمل و نقل بار، اما هزینه‌های تامین منابع انسانی شناورها در وضعیت چندان مطلوبی به سر نمی‌برد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و بر اساس آخرین گزارش منتشر شدۀ موسسه مشاوره ای Drewry در خصوص منابع انسانی، عدم اعتماد در صنعت کشتیرانی از سال 2009 میلادی موجب توقف افزایش حقوق و دستمزد دریانوردان شده است و طی سال گذشته میانگین حقوق افسران رشد ناچیزی را تجربه کرد. به بیانی دیگر و به موجب چالش‌های مالی که شناورداران و مالکان با آن روبه رو هستند، حقوق دریانوردان تغییری نمی‌کند.
بر اساس این گزارش و با توجه به اینکه تعداد افسران به طور کلی روبه کاهش است، باید یادآور شد که تعداد آنها از سال گذشته به طور قابل توجهی کمتر شده و وضعیت نابسامان در صنعت کارفرمایان را وادار کرده هزینه‌ها را تا سطحی مقرون به صرفه کاهش دهند.

در این باره Drewry نوشت: سطح نرخ حقوق کمی بهتر شده است و میانگین نرخ جهانی رشد ناچیز یک درصدی را در بازۀ زمانی سال 2016 و 17 میلادی نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته روال ثابتی داشته است. بر همین اساس، نرخ مصوب حقوق در سازمان بین المللی کار (ILO) و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و در سال جاری مالی بدون تغییر باقی مانده است اما، دریانوردان به دنبال افزایش نرخ دلار و اینکه حقوق بیشتر آنان بر حسب این پول رایج پرداخت می‌شود رضایت محدودی را دارند. مدیر تحقیقات تولید و ویراستار این گزارش در موسسۀ مشاوره ای Drewry در ادامه گفت: از زمان کاهش نرخ نفت تقاضا برای جذب منابع انسانی در بخش فراساحل افت کرده است و این یک عامل اصلی در نرم کردن هزینه‌های کلی دریانوردان است.

وی افزود: باوجود اینکه برخی قسمت‌ها مانند LNG به دریانوردان خاص و باتجربه ای نیاز دارد، شاهد افزایش حقوق بیش از میانگین خواهد بود و انتظار داریم فشار نزولی در تامین هزینه‌های منابع انسانی با کاهش تورم کاهش یابد و مشارکت بیشتری را طی پنج سال آینده شاهد باشیم. موسسۀ Drewry با ارزیابی ناوگان‌های کشتیرانی جهان به استثنای منابع انسانی بر روی شناورهای غیر باری مانند یدک کش‌هاو شناورهای مسافربری و شناورهای کوچک ساحلی مانند نفتکش‌ها و شناورهای فله بر با ظرفیت کمتر از 10 هزار DWT برآورد کرده است که تعداد افسران و دریانوردان از سال گذشته تاکنون یک سوم کاهش یافته و به 13 هزار و 700 نفر رسیده است. مدیر تحقیقات تولید و ویراستار این گزارش در پایان گفت: رشد کند ناوگان و تامین سالم منابع انسانی طی پنج سال آینده دور از انتظار نیست. اما شواهد نشان می‌دهد شناورهای خاص مانند شناورهای حمل گاز به طور جدی با مشکل کمبود افسران متخصص و با تجربه مواجه خواهند بود.



  کد خبر : 4558
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :